Péče o auto anebo žena v autoservisu II

09.06.2010 21:09

Tak mám za sebou další "úžasný" zážitek v jednom "super" autoservisu a proto se o něj musím podělit.

Moje Fifinka (ti,kdo mě znají vědí, že se jedná o mou Fiestu) si jednoho dne usmyslela, že mě po delší době potrápí. Začalo to tím, že jsem zjistila, že se jí ztrácí chladící kapalina. Byla jsem si nakoupit a napadlo mě, že se podívám, kolik vody mám v nádobce. A obrovské překvapení bylo, že nic moc. Tak jsem volala známému a on mě poslal do dílny, kde mi vyměnili pásky na hadicích. Tak jsem si říkala, že to se stát může. Znáte to, únava materiálu. Jenže, vždycky, když jsem odněkud přiletěla, po chvíli byl po autem mokrý flek. Tak jsem známému volala znova a on řekl, ať zase přijedu. Zjistilo se, že se mi netočí ventilátor. Tak mi kluci vyměnili čidlo a bylo. Že se ventilátor točí mi ukázali názorně. Sice to trvalo, ale ventík se roztočil. Tak jsem byla nadšená, že zase můžu jezdit bez bázně. Hned v pondělní ráno jsem vyrazila do práce a na dálnici nehoda. Tak jsem si řekla, že nastane zátěžová zkouška. Po několika metrech jsem zjistila, že se mi ventík zase nespouští a že Fifi má asi chuť vařit (vajíčka nebo co :-) ). Tak jsem vjela do odstavného pruhu a nejbližším sjezdem z dálnice jsem mazala pryč.

Hned za sjezdem jsem Fifi zastavila a pustila varovný blinkry. Šla jsem se pod kapotu podívat na množství kapaliny a baňka zase skoro prázdná. A protože jsem zkušená žena (moje hobby je jezdit s rozbitým autem), nedolila jsem vodu, protože by to chladič asi už nerozdýchal. Tak jsem volala známému, že ventík zase nejede a voda včudu. Ten mi řekl, ať no nechám vychladnout a přijedu. Vyndala jsem z kufru varovný trojúhleník a postavila ho kousek za auto, aby ostatní viděli, že nedělám piknik, ale že mám problém (asi týden předtím, než se mi to stalo, jsem si říkala, že jsem ještě nikdy nerozkládala trojůhleník :-) Asi jsem si to přivolala). Sedla jsem do auta, v klidu snídala a čekala a čekala... Kolem mě projelo tolik aut, co sjeli z dálnice kvůli nehodě, ale NIKOHO, ani POLICII, která kolem mě jela taky, nenapadlo, aby se mě aspoň zeptali, jestli nechci pomoct nebo co se mi stalo... Holt jsem zase neměla tu minisukni, moje vlasy nejsou blonďatý a nemám nohy až ke krku... Jsem totiž jen obyčejná holka, co se nerozbrečí kvůli problému s autem, ale snaží se pomoct si sama.

Fifi vychladla stejně jako já a mohly jsme vyrazit zpátky k domovu, teda směr dílna. Luboš už na mě čekal. A teprve pak nastalo to, o čem vlastně je tenhle článek.

 

Protože si Luboš už nevěděl rady, co si Fifi usmyslela, jeli jsme do jednoho servisu, kde si Fifinku píchli na PC a pak se děly věci. Pán v servisu nechtěl moc mluvit, byl rozčílený na celý svět. Mě vrazil do ruky jakýsi papír s čísly chyb, které mu vyhodnotil PC. Řekl, že na mě bude mít čas nejdřív za 14dní. Tak jsem se ptala, co je vlastně špatně. Neřekl mi nic, jen, že mám problém. A za to jsem zaplatila 500Kč. Tak jsem s Lubošem diskutovala, co mám dělat. On řekl jasně: "Nejezdi nikde v koloně a asi by bylo dobrý jet někam do značkovýho servisu, kde dělají Fordy". I tak jsem mu poděkovala, protože se mi fakt snažil pomoct a protože sám má kamionovou dopravu a sám jezdí bavorákem (BMW), který opravuje sám nebo s tátou, vím, že autům rozumí...

Tak jsem se tedy vydala k autorizovanému servisu Ford, Ford CHAROUZ na Mělník. Sice jsem málem dostala infarkt, než jsem se dostala na řadu, ale v tu chvíli byla Fifi na prvním místě. Nakonec si mě vzal do parády sám "velký" šéf přijímacích techniků. Vysvěštlila jsem mu, že se mi nespíná ventilátor a že mám strach, abych Fifi neuvařila. Tak se mě zeptal, prý jen pro ujasnění, zda se opravdu jedná o ten velký ventilátor v motoru a ne uvnitř auta. Tak jsem ho ujistila, že je to opravdu ten velký ventilátor v motoru. Když se mě pak zeptal, zda mám klimatizaci, řekla jsem, že ano, ale že ji nepoužívám. Tak mi dal školení, že je to špatné, že by mohlo zareznout nějaké ložisko a ten, kdo by si chtěl auto koupit po mě, že by nebyl rád, kdyby klima nefungovala (ale že Fifi prodávat nechci to mu bylo jedno). Prostě byl milý, hodný, snažil se dělat, že mě chápe, ale myslela jsem, že mu dám facku za to jeho asertivní chování. Vím totiž, že tihle lidi to mají namakaný a musí se tak chovat. Ikdyž musí, vlastně nemusí, ale prostě se tak chovají a jsou za to dost dobře placení.....

Ve finále Fifi zůstala tam a čekalo se na čtvrtek, kdy jí podívali pod kapotu.

A jaké bylo pro mě překvapení, když mi ve čtvrtek po obědě zavolali a řekli, že je vše v pořádku a že nic nezjistili. Prý mi dají i graf, abych viděla, že ventík se opravdu spouští a to ve dvou rychlostech,podle teploty... Z tónu bylo slyšet, že ze mě dělá blbku. Tak jsem mu ještě řekla, ať se ještě zaměří na tu kapalinu, kudy a proč uniká. Volali mi asi za hodinu, že i to je v pořádku. Takže blbka po druhý...A protože byl Luboš shodou okolností v Praze, jeli jsme Fifi vyzvednout spolu, aby si vyslechl verdikt.

Přijeli jsme tam tedy spolu. Auto se mi snažil předat jiný přijímací technik, ale ten mi jen četl to, co bylo napsáno v papírech. A protože tam seděl i sám "vedoucí" přijímacích techniků a viděl jak kolega koktá a tápe a nedokáže ani odpovědět na moje i Luboše otázky, vložil se nám do hovoru. Udělal z nás obou blbce, řekl, že ventilátor funguje tak jak má a že chladící kapalina neuníká. Popřál mi sucho, abych prý viděla, zda je pod autem i nadále sucho jako u nich v dílně. A kdyby prý náhodou bylo pod autem mokro, mám Fifi zase přivézt a oni se podívají, ččím by to asi mohlo být. Předal mi doklad na skoro 1 800 Kč, předal klíče od Fifi a odešel.

Tak jsem nasedla do auta a řekla jsem, že jsem zvědavá. A druhý den po příjezdu do práce jsem zjistila, že mi opět uniká někudy vody, protože pod autem byla po chvíli skvrna.

 

Takže vřele NEDOPORUČUJI autoservis Ford CHAROUZ. Naletěla jsem jim podruhé !!!

 

Na internetu jsem pak diskutovala s několika uživateli aut zn.Ford a měli názor, že by se mohlo jednat o problém s vodní pumpou. Tak v úterý tenhle týden jsem auto dala do jiného servisu, kde prý zjistili, že problém byl v termostatu a domečkem termostatu. Tak teď ještě musím zjistit, že alespoň oni měli pravdu. Budu doufat, že jo !!!

 

—————

Zpět